2020, ZGŁASZANIE AWARII - SERWIS OZE
Ważne wskazówki dla użytkownika:
- zapewnij równomierny odbiór ciepłej wody użytkowej szczególnie w okresie letnim,
- w przypadku wyjazdu i zmniejszonego zapotrzebowania na wodę użytkową (np. czasowo zmniejszona ilości osób) włącz tryb URLOP (patrz instrukcja obsługi sterownika),
- zapewnij dostęp do instalacji dla serwisu (nie można zabudować zbiornika i elementów instalacji),
- na przewodzie zasilającym jest dołączony zapasowy bezpiecznik od sterownika w razie konieczności wymień go zgodnie z instrukcją od sterownika,
- kontroluj ciśnienie w naczyniu przeponowym manometrem (2,5 Bar),
- w pomieszczeniu ze zbiornikiem należy zachować czystość i porządek aby nie dopuścić do zagrożeń pożarowych,
- zapoznaj się z instrukcją obsługi,
- używaj wody ciepłej z zasobnika solarnego przez cały rok,
- okresowo przegrzewaj wodę w zasobniku do temp. min 70 stopni w celu dezynfekcji zasobnika za pomocą kotła centralnego ogrzewania.
Wykaz usterek które podlegają gwarancji
w instalacji solarnej:
1. |
Wyciek wody, glikolu ze zbiornika na wodę z grzałką i anodą tytanową spowodowany wadą materiału lub montażu. |
2. |
Wyciek glikolu na rurociągu który jest z spowodowany wadą materiału lub montażu. |
3. |
Wyciek wody zimnej na rurociągu, który jest z spowodowany wadą materiału (dotyczy tylko elementów dostarczonych i wbudowanych przez Wykonawcę) lub montażu. |
4. |
Wyciek wody ciepłej na rurociągu który jest z spowodowany wadą materiału (dotyczy tylko elementów dostarczonych i wbudowanych przez Wykonawcę) lub montażu. |
5. |
Usterka sterownika, czujników wynikająca z wady sterownika lub czujników. |
6. |
Usterka grupy pompowej wynikająca z wady urządzenia lub montażu. |
7. |
Usterka pozostałych elementów hydraulicznych: naczyń, zaworów złączy hydraulicznych, reduktora ciśnienia, mieszacza cwu wynikających z wady materiału lub montażu. |
8. |
Usterki/wycieki kolektorów słonecznych wynikająca z wady urządzenie lub montażu. |
Usterki które nie podlegaj gwarancji są odpłatne. Uzasadnienie kosztów oraz ich wysokość poda serwisant w dniu interwencji.
Zgłaszanie awarii:
Serwis Instalacji solarnych: tel 500478543 mail serwis@domotermika.pl
Czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 16:00
Wykaz usterek które nie podlegają gwarancji
w instalacji solarnej:
1. |
Wyciek glikolu, ciepłej wody ze zbiornika na wodę spowodowany brakiem odbioru ciepła przez użytkownika (przegrzew instalacji) ) lub uszkodzeniem mechanicznym. |
2. |
Wyciek glikolu na rurociągu, grupie pompowej który jest z spowodowany brakiem odbioru ciepła przez użytkownika (przegrzew instalacji) lub uszkodzeniem mechanicznym. |
3. |
Uszkodzenie sterownika, czujników temperatury, pompy solarnej, anody tytanowej, grzałki, okablowania spowodowane uszkodzeniem mechanicznym lub przepięciem elektrycznym. |
4. |
Okresowe kapanie wody z zaworu bezpieczeństwa jest zjawiskiem normalnym i nie stanowi usterki. (Kontrola ciśnienia w naczyniu przeponowym) |
5. |
Usterka wynikające z nieprawidłowej obsługi oraz nie zastosowania się do zaleceń wykonawcy. |
6. |
Usterki wynikające z zakamienienia elementów instalacji. |
7. |
Usterki wynikające z dłuższego samowolnego wyłączenia zasilania sterownika. |
8. |
Usterki wynikające zapowietrzenia instalacji powstałe w skutek nieprawidłowej obsługi instalacji. |
9. |
Usterki wynikające z niezagwarantowania temperatury powyżej 5ºC w miejscu, gdzie znajduje się podgrzewacz solarny. |
10. |
Zalania i szkody wynikające z braku zaleconej kratki ściekowej w pomieszczeniu ze zbiornikiem. |