Kurs Interpretacji Muzyki Organowej - 20.08.2014r.
VIII Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej „Per Artem ad Astra" w Krasnobrodzie, to wydarzenie obejmując koncerty muzyki organowej, kameralnej, spektakle teatralne, recitale solowe, projekcje filmowe, spotkania z wybitnymi postaciami życia społecznego i kulturalnego, ale również warsztaty muzyki barokowej, warsztaty teatralne oraz kurs interpretacji muzyki organowej.
Docentami kursu byli w tym roku, tak jak w ubiegłych latach: prof. Józef Serafin z Akademii Muzycznej w Krakowie i Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, dr Jadwiga Kowalska z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II oraz dr Jarosław Wróblewski z Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Młodzi uczestnicy kursu pracowali pod okiem pedagogów nad programem obejmującym utwory organowe z różnych epok. Problematyka kursu obejmowała zagadnienia związane ze stylistyką wykonawstwa muzyki organowej, związaną z przynależnością do poszczególnych epok. Młodzi adepci w życzliwej, rodzinnej atmosferze, w ramach zajęć teoretycznych i praktycznych mogli czerpać z zasobów, doświadczeń i wiedzy uznanych pedagogów i wirtuozów gry organowej. W centrum zainteresowania znalazły się zagadnienia związane z techniką gry, rozwiązywaniem problemów wykonawczych, artykulacją na różnych typach instrumentów organowych oraz zagadnienia związane z akustyką przestrzeni kościoła i registracją. Uczestnictwo w warsztatach i kursach mistrzowskich jest jedną z najważniejszych form wspomagania podstawowego procesu kształcenia profesjonalnego organisty pozwalające na poznanie nowych sposobów postrzegania muzyki organowej i jej interpretacji oraz poznanie sposobów pracy doświadczonych pedagogów i artystów.
Docentami kursu byli w tym roku, tak jak w ubiegłych latach: prof. Józef Serafin z Akademii Muzycznej w Krakowie i Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, dr Jadwiga Kowalska z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II oraz dr Jarosław Wróblewski z Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Młodzi uczestnicy kursu pracowali pod okiem pedagogów nad programem obejmującym utwory organowe z różnych epok. Problematyka kursu obejmowała zagadnienia związane ze stylistyką wykonawstwa muzyki organowej, związaną z przynależnością do poszczególnych epok. Młodzi adepci w życzliwej, rodzinnej atmosferze, w ramach zajęć teoretycznych i praktycznych mogli czerpać z zasobów, doświadczeń i wiedzy uznanych pedagogów i wirtuozów gry organowej. W centrum zainteresowania znalazły się zagadnienia związane z techniką gry, rozwiązywaniem problemów wykonawczych, artykulacją na różnych typach instrumentów organowych oraz zagadnienia związane z akustyką przestrzeni kościoła i registracją. Uczestnictwo w warsztatach i kursach mistrzowskich jest jedną z najważniejszych form wspomagania podstawowego procesu kształcenia profesjonalnego organisty pozwalające na poznanie nowych sposobów postrzegania muzyki organowej i jej interpretacji oraz poznanie sposobów pracy doświadczonych pedagogów i artystów.